Ludmila a Velikonoce

22:03 5. dubna 2015


Velikonoce!!
Mazanec, malovaná vajíčka, pomlázka, beránek,...
Vo co vlastně jde? Slavím je? A jak a proč a kdy? Co si o tom myslím? Čti dál :)

Jak asi víte, před 4 rokama jsem uvěřila. Pokud nevíte a chcete vědět, koukněte zde. Na základě toho, když řeknu "Velikonoce", možná většinu z Vás napadnou pojmy jako: Zelený Čtvrtek, něco Velkého a Nějaká Sobota, protože Vám o tom vyprávěla babička, když Vás podruhé za rok brala do kostela, kde byla zima (jednou i o Vánocích), nebo bylo napsané v kalendáři, anebo jste prostě ve čtvrtek pili zelené pivo, tak jste si vygooglili proč zelené. Každopádně tak či tak, ráda bych řekla jak prožívám Velikonoce já a proč vlastne čtvrtek,  pátek, sobota...:)

Když jsem uvěřila, uvěřila jsem evangeliu a to je  to, co se slaví na Velikonoce. 

Co je To EVANGELIUM:
  • Evangelium v překladu znamená Dobrá zpráva
  • A tahle Zpráva je zaznamenaná v Bibli, napsaná podle čtyř týpků: Matouše, Marka, Lukáše a Jana
  • Co je to za Zprávu?
    • Člověk byl stvořenej  úžasným a dokonalým Bohem, k Jeho obrazu. Tzn. dokonale.
    • Od Adama s Evčou počínaje, každej z nás hřeší a hřích nemůže být v přítomnosti Boha. (Protože jestliže Bůh je, tak jeho definice říká, že je Svatý tzn. dokonalý ve všech směrech)
    • S trestem za hřích je smrt.
    • Bůh měl s Židy (Izraelity) "speciální smouvu", se systémem obětí za hřích (obětování beránků), ale odjakživa sliboval, že bude nová smlouva s definitivní obětí.
    • Tím už celý Starý zákon mluví o příchodu Ježíše a o tom, jak zemře. Izaiáš 53:3-12
    • Ježíš, syn Boží, žil tady na světě dokonalým životem, zemřel za naše hříchy (jako definitivní oběť) a hlavně třetího dne vstal z mrtvých a my jsme skrze něj smíření s Bohem.
      • Ježíš mě miluje takovým způsobem, že zemřel za moje hříchy. Za každou hloupou lež, kterou vypustím z úst snad každý den, i když nechci a další věci, co třeba i neplánovaně, podělám.
      • Díky tomu s Ním můžu/můžem mít vztah, vztah s Bohem skrze Ježíše.
      • Super video o tom, kdo je to Ježíš v podání mýho muže:)
      • Dřív, než bylo cokoli, Bůh věděl, že tady budu, že budu psát tyhle žvásty a stejně mě miloval. haha :D 
      • Vždycky věděl o tom, jaký kraviny udělám, vždycky s tím počítal. Jak říká moje kamarádka Babu: "Bůh nesedí někde na obláčku a nemá facepalm vždy, když něco podělám, On s tím dávno počítal!"
        • To mi dává do mýho života úžasnej klid a jistotu. 
      • Nebojím se smrti, vím kam jdu.
      • Než jsem uvěřila měla jsem jméno, příjmení, vyznání, rodinu, školu, kamarády, atd... Teď mám Boha nade vším.
Takže slavím Velikonoce? Slavím je každý den. Slavím a jsme hrozně vděčná za to, že mám pravý smysl života - Ježíše, Boha, který mě absolutně miluje. Celý život Ho můžu víc a víc poznávat. Nemůžu se dočkat, k čemu si mě tedy ještě použije a těším se, až se s Ním jednou potkám.

Jo a na Velikonoční pondělí bývám už snad pátým rokem u kámošky Helči. máme jednohubky a dobroty a příjdou kamarádi a je to fajn :)

Dík za přečtení a kdyby Vás cokoli víc zajímalo, napište, kdyby ne, stejně napište :)) 
Krásný den 





You Might Also Like

0 komentářů