12x Lida's first time... in US

13:52 20. září 2014

Juchůůů!! Tolik se toho událo od té doby, co jsem Andršová. Hrozně ráda bych psala od rána do večera, ale bojím se, že by to nikdo nečet. Takže kratší verze: poprvé jsem letěla letadlem, poprvé jsem byla v USA, poprvé jsem...



1. Poprvé jsem letěla letadlem
  • Ano, nikdy před tím jsem neletěla -  po Evropě se to dycky zvládlo po silnici. A řeknu Vám, Vašek to neměl lehký. Jen co jsme vyletěli, začala jsem nadšeně volat:"Hele, hele mraky!". Se mnou bylo nadšené už jen jedno dítě. Haha.

2. Poprvé jsem byla v pravým americkým "lake house"
  • Naše opravdový honeymoon se konalo na "chatě" rodiny, o které budu mluvit ještě níž. Úžasná, veliká, krásná dřevěná "chata" u jezera, větší než všechny domy v kterých jsem kdy byla. Vařili jsme si, Vašek dělal výborný stakey a s pořádným IPA pívem to byla idylka! Až do chvíle, než jsem četla Prokletí Salemu od Stephena Kinga. Knihu jsem dočetla. Bála jsem se jak malý dítě vejít jen do vedlejší místnosti a veverky nám běhaly po střeše. Takže jsme chatu opustili dřív.



4. Poprvé jsem viděla Vaška rybařit


3. Poprvé jsem ochutnala opravdový stake, buffalo wings, hamburger, ...
  • Americká kuchyně - světová kuchyně! Od číny, přes burrito až k hamburgeru. Musím říct, že výborný. Mega jsem si pochutnávala každý den. To mi teď trošku chybí.


5. Poprvé jsem byla na americkým baseballovým zápase
  • Wow, wow, wow! Měly jsme úžasnou a jedinečnou možnost být na parádním zápase na luxusních místech. Tak kde stojím byly naše místa. Bylo to neuvěřitelný. Hráli Twins (domácí tým) s WhiteSox z Chicaga. 

6. Poprvé jsem jsem stála na Stone Arch Bridge v Minneapolis
  • Mrakodrapy, mosty, všechno se mi zdálo neuvěřitelný. A žlutý školní autobusy existují!!


7. Poprvé jsem byla v americkým kině
  • Je pravda, že kino zevnitř vypadalo stejně, jako v Česku, ale ten popcorn a Cola ve velké velikosti byli opravdu velký, málem jsem praskla. Byli jsme na  Guardians of the Galaxy - kdo to ještě nestihl, ať se určitě koukne!


8. Poprvé jsem jela na horské dráze
  • Přišli jsme na Valleyfair a hned jsme šli na tu nejstrašidelnější horskou dráhu s názvem "Wild Thing", takže jsem se pak už nebála jít nikam i když jsem skoro blinkala. Ani na vodní atrakce...

9. Poprvé jsem byla v New Hope Church
  • Sbor (společenství, církev), který spolupracuje s naším Kostelem jinak. Pořádáme spolu English-campy, ale nejen to. Vašek tam půl roku pracoval a učil se. Je to sbor asi o 4000 lidech, ale přesto jsou rodina. Je to úžasným povzbuzením, pro mě i pro Kostel jinak. I když je možná křesťanství v České republice naprosté tabu, nebo jen staromódní blbost, tak vím, že Ježíš mění životy, ať už si myslíme cokoli a je naprosto aktuální. Je to úžasný. 


10. Poprvé jsem potkala americký tým, který v listopadu (20.-30.) přijede do Šumperka
  • Tým lidí z New Hope Church, přímo z Fusion (orientované na mladé dospělé) přijedou poznat něco ze Šumperska a také z ČR. Jsou to úžasní mladí lidé. Už se na ně hrozně těším. Když budete chtít, určitě budete mít možnost je poznat.




11. Poprvé jsem viděla Michalku v její rodné zemi
  • Michalka je moje kamarádka z USA, se kterou jsme se seznámila na english campu v roce 2011, mluvila se mnou o Bohu a teď je pro mě jednou z nejbližších kamarádek. Určitě o ní napíšu pořádnej článek, protože si to zaslouží.

12. Poprvé jsem poznala celou Vaškovu 2. rodinu
  • Jedna z nejvíc inspirativních rodin, které jsem kdy poznala. Ti si rozhodně zaslouží samostatný článek, protože to, jak obrovsky velká srdce mají, se nedá napsat v pár řádcích. Jsou to úžasní lidé, kteří věří evangeliu. Věří, že Ježíš za nás umřel a vstal z mrtvých a zachránil nás. On už to udělal, jsme zachráněni a nemusíme si to zasloužit už ničím jiným. Protože chovat se dokonale se nám nikdy stejně nemůže povést. On je dokonalý a zachránil nás!



Za možnost být v Minnesotě, poznat trochu americkou kulturu zevnitř, poznat lidi, o kterých jsem toho spoustu slyšela a mít toho nejlepšího průvodce - Vaška, jsem hrozně moc Bohu vděčná. Byl to úžasný zážitek a hlavně dost povzbuzující v tom, co v Šumperku děláme. Děkuji!



PS: V jůesej maj úžasný triftstors (velký sekáče) - koupila jsem si krom jiného tyhle Půáky:)



You Might Also Like

1 komentářů

  1. Aww! to je tak hezkýý! hrozně mi to připomíná moje asi 100x poprvé v USA. let letadlem, zjištěni, že žluté autobusy opravdu existují!! :D
    "pravé americké jídlo".. haha everything so amazing!! - plně sdílím tvé nadšení!!
    článek je krásný a kdybys psala od rána do večera, tak to bych nechtěla protože to by znamenalo, že já bych nedělala nic jinýho než četla od rána do večera a kdo to má jako všechno stíhat, haha. :)

    OdpovědětVymazat