Je mi 21 a budu se vdávat

21:17 16. června 2014

Ano, budu se vdávat. Ano, hrozně se na to těším. Ne, nikdo mě do toho nenutil.

Poslední dobou se setkávám s úžasně nápaditými dotazy a často se ke mně dostávají informace o mé vlastní svatbě, o terých jsem já sama neměla ani tušení.

Jsem křesťanka. To je ta pasáž, kdy asi velká část z Vás přestane číst. S Bohem jsem začla mít vztah asi před 3 lety. Můj život dostal ten největší a nejdůležitější rozměr. Ničím jsem si to nezasloužila, ale najednou jsem věděla, že za mě Ježíš zemřel na kříži, že umřel za moje hříchy a třetí den vstal z mrtvých. Pokud by Vás to víc zajímalo, určitě se mě zeptejte, nebo třeba koukněte na stránky Kostela JINAK, kterého jsem součástí.

Každopádně zpět k samotné svatbě. Nejčastější otázky, které se ke mně dostávají, jsou: "A vy se jako berete kvůli sexu?", "Co když Vám to nebude v posteli klapat?", "Nepříjde Ti to staromódní? V dnešní moderní době to už nemá přece význam.", "Takže za 9 měsíců po svatbě chováš?", "A co škola?"...



První bych chtěla říct, že si myslím, že Bible je ten nejskvělejší "návod" na vztah jak pro křesťany, tak pro každého jiného člověka. S Vaškem chodím asi rok a půl a jestě jsme spolu nespali. Rok a půl se víc a víc poznáváme a stáváme se většími přáteli, než kdy před tím. Pro oba z nás je Bůh nejdůležitější na světě a chceme si proto před Ním slíbit lásku. Já nevím, ale nepříjde Vám hustý, že se o mě můj přítel chce postarat se vším všudy? Že se o mě chce postarat už napořád? Já jsem z toho unešená každý den víc!

Ano, máme v plánu spolu po svatbě spát. Nevím, jak jste to měly vy, jiné dívky, ale dokážete si přestavit, že své "poprvé" máte s někým, komu na 100% důvěřujetea víte, že se o Vás chce postarat? Postarat se všim všudy? - takže toho, že by nám to "v posteli neklapalo", se nebojím.

"Sex určitě není špatná věc, ale dá se zneužít!". Zaráží mě to, že některé mé kamarády rozrušuje to, že bych mohla mít 9 měsíců po svatbě miminko. Všichni lidé, kteří sexuálně žijí, pokud dobře vím, mohou mít za 9 měsíců miminko. Dokonce i bez manželství. Dokonce se to děje docela často. Proto mě vždycky tento dotaz překvapí. Já akorát vím, že v tom budu mít klid. Nebudu se muset každý měsíc strachovat, zda-li jsem, nebo nejsem těhotná. Budu mít klid, že kdybych byla těhotná, miminko se narodí do úplné a milující rodiny.

Oba s Vaškem chceme, abych pokračovala ve škole. Bude to náročné, ale moje škola mě báví a troufám si tvrdit, že mi i jde. Zbývají mi ještě dva roky do bakaláře.

Takže - na svatbu se hrooozně těším, těším se na všechny ty lidi, kteří příjmou pozvání a budou se s námi radovat v ten den. Jsem nadšená! Pokud by Vás třeba něco zajímalo, určitě mi napište tady, nebo na facebooku nebo jinde. Mějte se skvěle a krásně!!


You Might Also Like

26 komentářů

  1. Nádherně řečeno Lidunko :) Jsem za vás za oba hrozně happy! - Míra

    OdpovědětVymazat
  2. A za jak dlouho po svatbě plánujete dítě?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jelikož mi zbývají ještě dva roky do bakaláře, tak minimálně do té doby. Ale naučila jsem se, že plán je dobré mít, ale nemůžu se ho držet za každou cenu. A vím, že Bůh má pro nás lepší plán, než já můžu vymyslet, i když mu někdy uplně nerozumím. :D Proto nemůžu říct, že to nebude dřív nebo třeba později. Každopádně, hrozně se těším, až budu mamča!:))

      Vymazat
  3. Ahoj Lidu, líbí se mi Tvá otevřenost a jak jsi to pěkně napsala. Zrovna včera jsem své kolegyni gynekoložce vysvětlovala, jakou logiku má sex po svatbě. Bavily jsme se o všemožných "zákazech a příkazech" církve. Tak jsem si uvědomila, jaká svoboda je v tom, když své tělo dáš někomu až tehdy, když vás spojuje slib na celý život. A pokud tomu někdo říká příkaz, ráda se mu podřídím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Hani! :)) Jo, souhlasím s Tebou. Taky jsem se s touto reakcí dost setkala. Já si myslím, že když jsi milována Bohem, chceš dělat věci, co On řekl, že jsou pro Tebe dobré. Není to příkaz nebo zákaz, je to láska:)). Když jsme zamilované, taky se snažíme dělat věci, co se tomu milovanému líbí. Rozdíl je v tom, že Bůh je dokonalý a jeho láska nikdy nezklame. Jenom já jsem v tom vztahu ta, která není dokonalá a dělá hlouposti. Ale Bůh mě i přesto miluje! :)

      Vymazat
  4. Ahoj... chtěl bych se zeptat, jaký vztah máte vy věřící k antikoncepci? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) nebudu asi mluvit za všechny věřící, ale speciálně za sebe. Já si myslím, že antikoncepce ve formě prášku není vůbec nic dobrýho pro tělo holky. Nemyslím si to na základě rozmaru, ale na základě hodně čtení a zjišťování, proto ji užívat nechci a nebudu. Myslím si, že jsme tělo dostali jako dar a máme se o něj starat, ne ho ničit. Pokud jde o některé jiné formy, které nezasahují tělo ani jednoho z partnerů, tak se jim osobně nebráním a nevidím to jako nebiblické.:)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  5. nemeli byste byt nejdulezitejsi jeden pro druhyho a ne ze je pro vas pro kazdyho nejdulezitejsi buh?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavá otázka. Myslím si, že každý člověk má dobré a špatné vlatnosti. A když se já, jako v zásadě špatnej člověk, rozhodnu, že pro m bude nejdůležitější druhej, v podstatě taky špatnej člověk, nevím, jak moc silnou vůli bychom měli, než bychom to vzdali. Zamilovanost netrvá věčně. Ale když vím, že pro Vaška je nejdůležitější Bůh - úžasný, krásný a dobrý Bůh, stejně tak pro mě, vím, že náš vztah má ten nejpevnější základ. Bůh nemá žádné špatné vlastnosti. Bůh je perfektní.

      Vymazat
  6. Jak tě napadl název blogu ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za dotaz, zde odpověď: http://bespeshl.blogspot.cz/2014/06/proc-speshl.html :)

      Vymazat
  7. Liduško, krásně jsi to napsala!! :) i o té antikoncepci v komentářích :) moc se těším na vaši svatbu!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj přečetla jsem si tvůj článek - zajímavý, nicméně mě napadá otázka, že když je všecko tak super, proč máš potřebu si tyto své životní postoje obhajovat někde na blogu? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Anett tady si dovolim odpovedet za skvelou slecnu a skolni kamaradku Lidunku, ona totiz neobhajuje sve zivotni postoje, ale jelikoz je stastna, tak se o to chce podelit se vsemi. A pokud vim tak to je podstata blogu, napsat to co chceme, co si myslime, nic co napiseme na blog neni spatne, chceme se jen podelit o nase myslenky s ostatnimi. A tobe Lidunko preji vsechno dobre a to nejen v manzelstvi ale vsude. Posilam pozdrav z Ameriky.

      Vymazat
    3. Přesně tak! Myslim, že si to nepotřebuje obhajovat, když se rozhodla, ale rozumím že sdílení je strašně důležité a my jsme šťastné s ní!!! :-)

      Vymazat
  9. Krasne napsaný článek! Je super, ze o tom někdo píše a dělí se s lidmi o svoje pocity. Jinak celkově skvělý blog!

    OdpovědětVymazat
  10. Krasne napsaný článek! Je super, ze o tom někdo píše a dělí se s lidmi o svoje pocity. Jinak celkově skvělý blog!

    OdpovědětVymazat
  11. úžasný článek <3

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně napsané <3 Já se vdávala teď 7.7, taky mi je 21 a miminko určitě plánujeme - co nejdřív. Věřící tedy nejsem, ale tvůj článek mě opravdu dostal. Krásně jsi to napsala a máš můj obdiv!

    www.sixtydiary.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat